Hirmun tarina - Mistä hahmo ja nimi syntyi

12.11.2021

Matka tähän asti on ollut huikea! Huipulla ei vielä olla, mutta hyvällä vauhdille sinne suuntaan ollaan menossa. Pureudutaan nyt kuitenkin hiukan historiaan ja siihen mistä HIRMU on alunperin lähtenyt. 

Neljä vuotta HIRMUn kasvutarinaa tulee siis täyteen nyt joulukuussa. Vuonna 2017 joulun alla laitoimme Nykäsen Tuomaksen kanssa perustamispaperit YTJ:n palveluun ja aloimme rakentamaan Suomeen puhtaasti myyntitehtäviin keskittynyttä suorarekrytointitaloa.  

HIRMUn nimi ja hahmo saivat alkunsa samana syksynä Tampereen Omena Hotellista. Pitkän työpäivän ja palavereiden jälkeen brainstormattiin mielenkiintoisia nimiä ja logovaihtoehtoja. Jotain räväyttävää, erilaista ja poikkeuksellista piti keksiä, joten surffasimme eri verkkosivuja ja kuvapankkeja inspiraatiota hakien. 

Tuomas bongasi oranssin hahmon jostain kuvapankkien syövereistä ja sille keksittiin aika nopeasti nimeksi HIRMU. Tuosta kuvapankkikuvasta ollaan tehty matkan varrella hieman viimeistellympi versio. No miksi kukaan järjissään oleva luo yrityksen hahmoksi oranssin örkin?

Hahmona HIRMU viestii juuri sitä mitä haluammekin ja tarttuva nimi yhdistyy positiivisesti moneen hetkeen. HIRMUtaitava, HIRMUtulokset, HIRMUaurinkoinen jne. 

Inspiraatio syntyi suomalaisten kapeakatseisuudesta myyjiä ja stereotyyppisesti todella negatiivisesta suhtautumisesta ylipäänsä myyntitehtäviä kohtaan. Siksi HIRMUlla on yksi silmä, koska se kuvastaa ihmisten ajatusmaailma, ja ennakkoluuloja. 

Myyntitehtävät ovat kuitenkin yritysten tärkeimpiä tehtäviä ja ilman periksiantamattoman pitkäjänteisiä tyyppejä, myyntialan osaajia, emme kukaan selviäisi. Eivätkä selviäisi yrityksetkään (Suomessa on noin 300 000 yritystä ja jokaisessa täytyy olla vähintään yksi myyjä, joka tuo rahaa taloon ja talon muille ihmisille). HIRMUn silmä eli ihmisten käsitys myynnistä kuvaa siis mm. niitä arvoja, joita itse arvostamme työarjessa. Hyvän myyjän arvoja ja ominaisuuksia, joita haluamme jakaa muillekin ja toivottavasti vaikuttaa siihen ennakkoluuloon ja kapeakatseisuuteen, joka myynnistä vallitsee. Asenne, ahkeruus, positiivisuus, periksiantamattomuus, rehtiys, rohkeus, uteliasuus, 

Suomessa on yhtä monta myyjää kuin on ihmistäkin. Me kaikki olemme myynnissä omalla tavallamme hyviä koska sehän on yksinkertaisimmillaan toiseen ihmiseen vaikuttamista. Olemmehan jo pyrkineet vaikuttamaan omiin vanhempiimme heti vauvaikäisenä kun olemme halunneet kaupasta karkkia, vaikka ei ole ollut edes karkkipäivä. Aikuisiällä pyrimme jatkuvasta vaikuttamaan omiin kavereihimme tai kollegoihin, kun haluamme vaikka syödä tietyssä ravintolassa. Silloin pitää olla vastaukset vastaväitteisiin ja perustella rohkeasti oma visio, jotta se menee läpi. Ja koska me kaikki olemme näissä asioissa onnistuneet, kaikki voi onnistua myös myynnissä. Työmahdollisuuksia myynnin parissa on paljon erilaisia ja toivottavasti mahdollisimman moni lähtisi kokeilemaan myyntiä meidän työn tuloksena. 

HIRMU on "mörköluukista" huolimatta siis positiivinen hahmo, joka juuri rajoja rikkomalla pyrkii kannustamaan ihmisiä myynnin pariin. Tavoite on tarjota kannustavia, uran kannalta järkeviä myyntitehtäviä ja yhdistää niihin sopivia kandidaatteja

HIRMUn visiona on luoda positiivista näkökulmaa myyntitehtävien ympärille ja tarjota Suomen parhaimmat myyntiin keskittyvät työmahdollisuudet yhdestä paikasta. 

HIRMUn missiona on yhdistää vähintään 5000 työpaikkaa ja työnhakijaa keskenään seuraavan viiden vuoden aikana. 1000 työpaikkaa per vuosi olisi jo hyvä vauhti maksaa Suomen velkojakin hiukan nopeampaa pois. 


//Mika

040 8483887

Ps. Voit seurata minua myös Linkedinissä (Klikkaa tästä)